ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

آخرین اخبار از دستمزد ۱۴۰۰ کارگران | طرح مجلس برای افزایش حقوق کارگران ۲ بار در سال

  • کد خبر: ۵۴۴۱۳
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
  • ۲
آخرین اخبار از دستمزد ۱۴۰۰ کارگران | طرح مجلس برای افزایش حقوق کارگران ۲ بار در سال
 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از طرح جدید نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وضعیت میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، اظهار کرد: هنوز میزان دقیق افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ مشخص نیست، اما در مجلس تلاش می‌کنیم این میزان کمتر از افزایش حقوق کارمندان نباشد.

 

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان طیق لایحه بودجه سال آینده، گفت: فعلا جلسات شورای عالی کار برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده در حال برگزاری است که انتظار داریم حمایت‌های مناسبی از کارگران از لحاظ تأمین و بهبود وضع معیشتی صورت گیرد.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران در حدی باشد که به راحتی بتوانند مخارج زندگی‌شان را تأمین کنند، در صورتی که امروز شاهدیم، کارگران حتی در تأمین نیاز‌های اولیه زندگی‌شان از قبیل مسکن و مایحتاج عمومی نیز با مشکل مواجه هستند.

 

اسماعیلی با تأکید بر اینکه کارگران با حقوق حداقلی مشغول انجام وظایف‌شان هستند، گفت: کارگران دارای شأن و منزلتی هستند که در دین اسلام نیز به آن تأکید شده، از طرف دیگر چرخ تولید و اقتصاد کشور به دست کارگران می‌چرخد، بنابراین باید از سطح زندگی رفاه عمومی نسبی برخوردار باشند.

 

وی همچنین از طرح جدید نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران خبر داد و افزود: طبق ماده ۴۲ قانون کار، شورای عالی کار می‌بایست براساس نرخ تورم، نسبت به تعیین و افزایش میزان حقوق و دستمزد اقدام کند، اما در هیچ جای آن قید نشده که این اقدام می‌بایست صرفا یک بار در سال انجام شود.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براساس طرح جدید تعدادی از نمایندگان مجلس، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که حقوق کارگران دو بار در سال و هر شش ماه، تعیین و شورای عالی کار نسبت به افزایش آن متناسب با نرخ تورم اقدام کند.

 

اسماعیلی تصریح کرد: این طرح آماده شده و به زودی، جهت اعلام وصول، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهد شد تا پس از تصویب نهایی و قانونی شدن آن بتوانیم در راستای کمک به وضع معیشتی کارگران اقداماتی را انجام دهیم.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پس از اعلام وصول طرح تغییر در نحوه تعیین میزان افزایش حقوق کارگران، این طرح در یکی از جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
علیرضا نجاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
آقای اسماعیلی دست مریزادخاک توسرکارگری که شمابراش تصمیم میگیرین مگه قرارنبود امسال مجددا(99)حقوقاافزایش داشته باش چی شد پس بیخودباافزایش 2باردرسال دستمزد کارگری بالش زیرسرمان نذارید تابرامان لالایی بگین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که مخارجش با دلار حساب میشه ولی حقوق ها ریالی.تا وقتی که قانون این باشه همین آش و همین کاسه هستش.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->